اهداء صنایع دستی سیستان و بلوچستان به سفیران صلح و دوستی اسپانیایی

تعدادی از موتورسواران گردشگر اسپانیایی با حضور در زاهدان از موزه منطقه‌ای جنوب شرق بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا، این گردشگران که به عنوان سفیران صلح و دوستی از شهر بارسلون اسپانیا سفر خود را شروع کرده بودند روز گذشته وارد زاهدان شده و موزه منطقه‌ای جنوب شرق اولین مقصد بازدید آن‌ها بود.

این گردشگران در بدو ورود به موزه بزرگ زاهدان با اهداء گل مورد استقبال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان و شماری از معاونین و پرسنل این اداره کل قرار گرفتند.

گردشگران اسپانیایی در این بازدید دو ساعته برنامه‌ریزی شده از قسمت‌های مختلف موزه بازدید کردند که برای آن‌ها بسیار جذاب و خاطره‌انگیز بود.

با توجه به اینکه این افراد به عنوان سفیران صلح و دوستی سفر ۵۰ روزه خود را آغاز کرده بودند، بازدید از بقایا و آثار شهرسوخته سیستان در موزه زاهدان برای آن‌ها بسیار جالب توجه بود چرا که در شهرسوخته سیستان علیرغم کاوش‌های انجام شده طی سال‌های متمادی تاکنون هیچ گونه ابزار جنگی در آن یافت نشده که نشان از صلح دوستی مردمان آن منطقه دارد.

در پایان این بازدید نیز نماد جام انمی‌شین سیستان و تابلوی سوزن دوزی بلوچستان به نماینده این گروه ۱۶ نفره به رسم یادگار از استان پهناور سیستان وبلوچستان اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100048
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha